Örebrobaserade profilföretaget NeH Reklam har nu förlängt sitt samarbete med Blodomloppet Sverige, som arrangeras mellan maj och september på 17 orter.
Syftet är att uppmärksamma behovet av blodgivning samt att främja en hälsosam livsstil.
Hittills har NeH varit en av huvudsponsorerna i sex år och eftersom att båda parter är nöjda med de givna resultaten, skrevs ett nytt kontrakt om ytterligare tre år. Bland profilföretagets uppgifter finns exempelvis att leverera alla produkter samt att ansvara för logistiken kring evenemangen, beträffande exponeringsmaterial och picknickkassar som delas ut.
– Att ha fått vara en del och bidra till detta mycket viktiga evenemang och sett hur det växt starkt under de 6 gångna åren, gör oss mycket motiverade att fortsätta arbeta med Blomomloppet för fortsatt utveckling, säger Fredrik Jacobsson, försäljningschef på NeH.
– Blodomloppet är ett initiativ som driver blodgivning och stimulerar till rörelse, två viktiga saker för god hälsa som NeH vill stötta.
Över 100 000 deltagare
Blodomloppet startade första gången år 1993 i Göteborg och Stockholm, med ca 500 deltagare i respektive stad. Under år 2018 lockade de 17 loppen 106 184 anmälda deltagare och 2 495 personer valde, i samband med loppet, att bli blodgivare.
– Vi är mycket glada för samarbetet med NeH som varit med och utvecklat Blodomloppet på flera plan under många år. Det är därför fantastiskt positivt att vi får ytterligare minst 3 år tillsammans med NeH, säger Tomas Hoszek, ordförande på Blodomloppet.
Andra huvudsponsorer är exempelvis, ICA, Bauhaus och Scandic. På de respektive orterna finns även lokala partners, där man kan uppmärksamma; Ricoh, Team Sportia, Salming samt RC Reklam.