Levererar till Gothia Cup

Levererar till Gothia Cup

Publicerad
2019-05-22
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Foto; Foto Nils Petter Nilsson – Ombrello

Världens största fotbollsturnering, Gothia Cup, inleder ett samarbete med profilföretaget NeH Reklam.

Därmed blir profilföretaget både officiell partner och leverantör, där man ska ansvara för att utveckla merchandise-konceptet och upplevelsen som Gothia Cup bjuder på, under en period av 5 år.

– Vi är mycket glada att presentera NeH som ny officiell partner till turneringen. Vi ser fram emot ett långt och utvecklande samarbete, där vi tillsammans lyfter vår produktprofilering och merchandise till en helt ny nivå, säger Thomas Anderson, försäljnings- och affärsansvarig på Gothia Cup.

Öka mervärdet
I samarbetet är det gemensamma målet att skapa fler minnen från turneringen genom en modern kollektion av profilprodukter och kringtjänster, som ökar mervärdet. Exempelvis ska lagen få möjligheten att köpa Gothia Cup-märkta produkter med egna märken.

– Gothia Cup är ett fantastiskt projekt där unga människor får träffas och genom fotboll bygga broar över hela världen. Vi ser mycket fram emot att bidra till denna upplevelse de kommande åren och är mycket stolta över att Gothia Cup valde oss som leverantör, säger Peter Holm, VD på NeH.

Som fotbollsturnering deltar runt 40 000 deltagare från drygt 80 olika länder, med 1 700 lag i Gothia Cup. Årets turnering pågår från söndagen den 14 juli till lördagen den 20 juli.
Som profilföretag har NeH ca 60 anställda i sina verksamheter i Sverige, Danmark och Norge, omsättningen ligger på drygt 200 miljoner kronor.

Gothia Cup 2018 | Official Aftermovie from Gothia Cup on Vimeo.