I slutet av januari genomförde Göteborgsbaserade Folie&Papper ett stort Öppet Hus-event i sina lokaler vid Sisjöns Industriområde i Askim, strax utanför Göteborg. Under dagen, där arrangemanget var indelat i två halvdagar, kom drygt 100-talet intresserade besökare och humöret var på topp.
– Det blev en verklig succé och ett riktigt lyckat event, där vi fick chansen att möta mängder med kundföretag och deras engagerade medarbetare, berättar Henrik Lindvall, VD för Folie&Papper.
– Bara under förmiddagspasset var det mer än 60 besökare här, som fick ta del av våra senaste produktnyheter och olika alternativa lösningar.
25-års jubilaren
Faktum är att Folie&Papper i år firar 25-års jubileum och årets första event kommer att följas av fler spännande aktiviteter och överraskningar. Det var alltså 1994, som man satte igång att arbeta med visuell kommunikation och på den vägen har det fortsatt.
– Vi har alltid lyssnat på våra kunder och strävat efter att tillfredsställa deras behov av kvalitativa produkter och smarta lösningar, poängterar Henrik Lindvall.
– Vi vågar påstå att vi är en av landets bästa integrerade leverantörer av material och maskiner från de bästa varumärkena i hela världen, säger Henrik med stolthet i rösten.
Folie&Pappers kunder är både stora och små företag, men framför allt ägarledda skyltmakare, utställningsbyggare, dekoratörer och andra liknande producenter av visuell kommunikation.
Mycket att visa upp
Under Öppet Hus-dagen visade bl a Roland DGN upp sin nya 8-färgers Roland VersaExpress RF-640 och kryddade visningen med ett galet lågt öppningserbjudande på printern med upprullare – ett erbjudande som gällde under hela januari.
Representanter från Aslan visade upp sina produktnyheter och storsäljande lösningar i form av allt från glasdekorfolier och olika metalliserande folier till magnetiska whiteboardfolier.
Avery Dennison demonstrerade bl a nya Supreme Protection Film XI (SPX-XI) och även sina senaste nyheter från Supreme Wrapping Film.
På plats vid sin höj- och sänkbara Rollsroller 340/170 Regular fanns också medarbetare från Karlstadsföretaget Rollsroller och de kunde med inlevelse förklara hur deras maskinsortiment hjälper till att spara massor av tid hos producenter över hela världen; time is money.
Mättad hunger
De bägge event-passen lockade, som sagt, fler besökare än vad man vågat hoppas på; alla med en hunger efter nyheter och smarta lösningar. Det var också en hunger som man genom de olika programpunkterna kunde stilla. En annan slags hunger utgjordes av kurrande magar, som fann sin tillfredsställelse i ett härligt utbud från det populära Oves Gatukök och deras Food Truck. Här handlade det om såväl korv, hamburgare och fisk som vegetariskt.
– Tack alla ni som kom och gjorde dagen till en minnesvärd upplevelse, säger Henrik Lindvall.
– Året har bara börjat och vi ser fram emot en intensiv samverkan med er alla.
Det ska tilläggas att tävlingen, att uppskatta längden på ett snöre, vanns av Magnus xxxxxx från Bildovision med sitt bud på 1 270 cm. För det fick han en Sonos Play 1. Andra priset i form av logebiljetter till trollkonstnären Joe Laberos föreställning vanns av Thomas xxx från Ictus och tredje priset; en Google Home, gick till Gad på IVAB.
Slutligen kan konstateras att det gemensamma för dagen var nog att alla som var på plats på Datavägen 37 i Sisjöns Industriområden den här dagen garanterat älskade ytor och som av en händelse utgörs Folie&Pappers logotype av devisen; Vi älskar ytan. Så blev cirkeln sluten.