Under senhösten 2018 stod The Fitting Room i Nordstan, Göteborg öppet under en månads tid, med ett koncept som förenar den fysiska klädhandeln med onlinehandeln.
I en butik, med en yta om endast 63 kvm, fick kunden möjlighet att känna och klämma på plaggen, för att sedan lägga en beställning från respektive varumärkes centrallager.
I butiken, eller i den pop-up store som det kallas, fanns skor från Sneaky Steve och kläder från Wacay, som båda har kopplingar till Göteborg.
– För oss på Sneaky Steve svarar The Fitting Room upp mot många av de utmaningar vi har med traditionella återförsäljare. Kunden ges möjlighet att utforska, prova och beställa skor från hela vårt online-sortiment, säger Måns Månsson, grundare och VD på Sneaky Steve.
– Tack vare att kunden provat skon innan beställning, drabbas vi inte heller av någon kostsam returhantering.
Bakom projektet står bolagen Touchtech och Vertiseit, som båda är specialiserade på digital transformation av fysisk retail.