Nu gör skyltföretaget Focus Neon om och byter namn till FocusNeo, samtidgt byter företaget även till en ny grafisk profil, vilket inkluderar både logotyp och symbol.
För att visa på den fokuserade strategiska riktningen valde FocusNeo att se över hela varumärkesplattformen och det grafiska uttrycket. Samarbetspartner är reklambyrån FCB Fältman och Malmén som har specialiserat sig på att bygga plattformar för starka varumärken.
– Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som stämmer överens med det företag vi är, säger Magnus Näslund, VD på FocusNeo.
– Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga.
Genom att addera ordet Neo till företagsnamnet Focus, vilket betyder ny på grekiska, vill FocusNeo visa att de både lyssnar till sina kunders behov samtidigt som de ständigt utvecklar spännande erbjudanden genom ny teknik, nya produkter och nya tjänster. Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.
FocusNeos nya profil kommer att används i hela koncernen som idag finns representerade på kontor i hela Norden. Förändringen påbörjades under hösten 2018 och fortsätter in under året 2019.