3D-teknik ger gladare kunder

3D-teknik ger gladare kunder

Publicerad
2018-12-07
Skribent
Redaktionen
Ämnen
3D-print

Hela 7 av 10 företagsledare, 73%, inom detaljhandeln anser att 3D-tekniken ger en direkt inverkan på högre kundnöjdhet, enligt en undersökning från Ricoh Europe. Enligt undersökningen rapporterar 84% av företagsledarna en ökad kundefterfrågan på kortare leveranstider och 74% uppger att kunderna efterfrågar mer individanpassade produkter allt oftare.

– I den mobila konsumentens tidsålder är det viktigare än någonsin att kunna leverera rätt produkt till kunden i rätt tid. Traditionella detaljhandlare står emot sina digitala konkurrenter och måste leverera produkter på beställning och kunna individualisera dem, säger David Mille, CEO på Ricoh Europe.

För att hålla sig à jour med kundernas ändrade preferenser planerar 68% av de tillfrågade, att investera i 3D-teknik inom de kommande två åren.

http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/the-future-of-print/