Holmen Paper vann år 2016 publishingpriset för kundtidningen Paper. Nu i höstas kammade Paper hem två priser; silver på Svenska Designgalan i Göteborg och guld på Publishinggalan i Stockholm. Kundtidningen Paper anses av Holmen som en viktig del i marknadskommunikationen.
– Genom att nå prenumeranter över hela världen, lyfter Paper ämnen som innovation, print, hållbarhet och självklart de fantastiska möjligheter som papper erbjuder, säger André Skagervik, Marketing & Communications Director på Holmen Paper.
– Tanken är inte att bara prata om oss själva, utan snarare lyfta frågor som vi tror är av intresse för både våra befintliga och potentiella framtida kunder.
– På så sätt hoppas vi öka kännedomen om Holmen Paper som varumärke, genom att inspirera, sprida kunskap och skapa mervärde för våra prenumeranter.
Motiveringen till årets prisning på Publishinggalan löd; för utmärkt form, intressant läsning och snyggt format. Stimulerande!