Svenska Golfförbundets nya partner

Svenska Golfförbundets nya partner

Publicerad
2018-01-31
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

De svenska golflandslagen kommer representera Sverige, i kläder från Puma Golf. Utöver att förse herr-, dam-, flick-, pojk- och handigolflandslagen med kläder, går Puma Golf även in som officiell partner till Golfförbundets juniortävlingar från och med 2018.

– Puma Golf ser mycket positivt på det nya samarbetet, med Sveriges framtid inom golfen, säger Niklas Knutsson, Nordenchef för Puma Golf.
– Det är ett naturligt steg för märkets utveckling i Sverige, helt enkelt fler Pumakatter på Sveriges golfbanor.

Med ett starkt, sportigt och snyggt varumärke, som används av några av världens främsta spelare, är Golfförbundet nöjda med samarbetet.

– Vi är glada att presentera Puma Golf som officiell partner till Svenska Golfförbundet. De har ett genuint engagemang för Sveriges junior- och elitspelare och vi ser fram emot att utveckla verksamheten tillsammans med dem, säger Anders Dalered, marknadschef på Svenska Golfförbundet

Svenska Golfförbundet är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund, med 461 klubbar och 486 631 medlemskap fördelade på 21 distrikt.