Enhetliga arbetskläder ger fler affärer

Enhetliga arbetskläder ger fler affärer

Publicerad
2017-12-14
Skribent
Redaktionen

Dags att erkänna, vi dömer andra genom vad de har på sig. Oavsett om det är en bankchef, ett fotbollsproffs eller en professionell rörmokare. Medvetna yrkeskläder skapar förtroende och förtroende ger bättre affärer.
Vi har endast några få sekunder på oss att göra ett första intryck. Även om kroppsspråk, ton och attityd är viktigast, så är det visuella en faktor som påverkar mer än vad vi vill kännas vid.

– Rätt klädda medarbetare signalerar professionalism och stolthet. Komponenter som skapar mer förtroende och därmed fler och bättre affärer, säger Anders Carlsson, VD på Blåkläder.

Därför har Blåkläder tagit fram en ny linje yrkeskläder, där syftet ligger på att skapa en enhetlig look och seriös framtoning mot företagets kunder.

– Unite är en strategisk viktig satsning för oss. Vi vill stärka vår roll i Europa och få samma ledande position som vi har i Norden, säger Anders Carlsson.
– Behovet av enhetlig klädsel är väldigt stort i Europa och konceptet är framtaget med dessa marknader i fokus.

Valet av yrkeskläder är både medvetet och strategiskt för många företag. Det stärker företagets identitet och står för kvalitet. Men det är också viktigt för medarbetarnas lagkänsla. Sammanhållning i laget är avgörande för att hitta styrka och framgång.

– Den lilla skillnaden man kan skapa i klädvalet skapar stora skillnader för affären, säger Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder.