Trovärdig relation till kunden

Trovärdig relation till kunden

Publicerad
2017-10-16
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Den 14-15/8 hade New Wave Profile en spännande kick-off på Jönköping Hotell & Konferens. Här presenterades höstens nya grafiska uttryck, där man tagit steget vidare och nu lyfter upp New Wave Profile större och låter kända modeller vara kedjans frontfigurer.
The Spark, ett fiktivt varumärke, får ta ett kliv tillbaka, men kommer fortsatt att finnas med som ett case i olika sammanhang.

– Vi tror på att lyfta fram oss själva tydligare i vår kommunikation, för att därigenom skapa igenkänning av vårt eget varumärke och tydligt tala om vilka vi är, säger Camilla Fjordland, konceptansvarig för New Wave Profile.
– Vi har också valt ett lite mer dressat uttryck, för att attrahera den nya generationen kunder som vi nu börjar se på marknaden.

Som ett modevarumärke
I samband med fotograferingen skapade man även en Behind-the-scene-film, som finns att se på Facebook. Idag är rörligt media otroligt viktigt för den digitala världen och att i ett profilvarumärke jobba likt ett modevarumärke, tror man på NWP, väcker uppmärksamhet i de sociala medierna.

Utöver sitt nya grafiska manér presenterades även en rad nya leverantörer inom konceptet; Samsonite, Global, Bon Coca, Edblads och Le Creuset.

– Vi tror på kombinationen av starka välkända varumärken tillsammans med våra egna produkter inom New Wave Group. På så sätt tillfredsställer vi en bredare kundgrupp, menar Camilla Fjordland.
– I årets julkatalog kommer dessa leverantörer att presenteras.

Utöver de nya leverantörerna så var givetvis alla befintliga leverantörer på plats, för att visa höstens nyheter. Här bjöds på allt från bra business-jackor från Cutter & Buck till snygga gjutjärnsgrytor från D&J, fina julklappstips från Sagaform och vackra glasprodukter från Orrefors & Kosta Boda och mycket mycket mer.

 

Glada Hudik
Som förläsare hade man denna gång Pär Johansson från Glada Hudik-teatern. Han föreläste, om att jobba med de resurser man har, att försöka förena istället för att separera, att se det goda och kärleksfulla i tillvaron.
En gripande och känslofylld föreläsning, som bjöd på såväl asgarv som tårar om vartannat.
Kvällen avslutades med en sedvanlig fest, där man först diplomerade ett gäng grafiker som gått NWPs grafiska utbildning i våras och sedan bjöds på en härlig middag med underhållning av Bad Influense.

Trygghet i affärer
Tisdag eftermiddag bjöd Frans Greby och Tomas Jansson på utbildning för gåvokortsexperter. NWP tror fortsatt på en stark gåvokortsförsäljning och här har New Wave Profile satsat vidare på nya spännande gåvokortskoncept.

– Vi tror starkt på att förmedla så mycket kunskap vi kan till våra medlemmar, genom kunskap kan du som säljare blir mer övertygande och trovärdig i din relation till kunden och kunden i sin tur känner trygghet i att göra affärer, avslutade Tomas Jansson.