Upp mot fem miljoner företag använder Facebooks annonseringstjänster, enligt Facebook. Ett antal nya och uppdaterade tjänster för att underlätta för småföretagare som marknadsför sig via Facebook har lanserats, för att nå rätt målgrupper på Facebook, Instagram och Messenger.
En uppdatering i appen Ads manager har exempelvis gjorts. Det gör att användarna sparar tid och det ska bli lättare att utvärdera annonsernas resultat.
– Du kan se hur annonser för dina sidor presterar eller hur ditt annonskonto presterat denna vecka jämfört med den förra. Den förbättrade navigationen tillåter dig att snabbt byta mellan olika konton och sidor, skriver Facebook.
– Du kan till och med jämföra upp till fem annonser med varandra.
Tips om hur man skapar kreativa och effektiva annonser med mobilen eller läsplattan har lagts till. Kommunikationen med kunder ska gå smidigare genom användningen av en och samma mejlkorg för Facebook, Messenger och Instagram.
Onlinekursen Facebook Blueprint finns på tio språk för de som vill lära sig hur navigationen funkar.