Psykologi från 1900-talet

Psykologi från 1900-talet

Publicerad
2017-09-06
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Hermann Rorschach utvecklade i början av 1900-talet ett kognitivt personlighetstest, som består av en serie bilder med nonfigurativa bläckplumpar. Testet är vida känt att användas av psykologer i många filmer.
I en av sina senaste kampanjer använder Arctic Paper ett sådant test, men i en ny tappning, som illustrerar finpappret i serien Munken Design Range.

– Med bläckplumpar tryckta på papper med olika nyanser och ytstrukturer har vi utvecklat ett pappersprov som inspirerar mottagarna att tolka bilderna samtidigt som de väljer papper för deras formgivningsprojekt, skriver Arctic Paper i ett pressmeddelande.

Kampanjen omfattar såväl tryckt material som digital, mobil och social media.

– Munken Design Range erbjuder en komplett uppsättning finpapper för att uttrycka den kreativitet och formgivning. Allt vi gör handlar om att inspirera människor att använda finpapper i sin kommunikation, säger Martina Rosendahl marknadskommunikationschef på Arctic Paper.
– Den fängslande historien om Hermann Rorschach och den mänskliga hjärnan demonstrerar detta tänkande på ett övertygande och oväntat sätt.