Hur gör man enklast för att täcka en hel skidbacke eller -läktare med 1 200 kvm printad reklam för Audi? Denna fråga ställde sig Dohrns Exhibitions & Events AB inför World Cup 2016 tävlingarna i Hammarbybacken i år.
Att täcka en hel läktare är ett kostsamt projekt och det hör inte till vanligheten, att man gör en sådan investering till ett endags-event som World Cup. Men, för ett så perfekt cityläge som Hammarbybackens läktare har, var det självklart för sponsorn Audi att göra ett undantag.
– I sådana här lägen vänder vi oss alltid till Big Image. Vi har jobbat tillsammans i många år och vi vet att, när det kommer till att hitta lösningar för riktigt stora bilder, så fixar Big Image det, säger Stefan Dohrn, ägare och VD på Dohrns Exhibitions & Events AB.
– Dohrns är idag en av Big Image äldsta kunder och tillsammans har vi genomfört ett mångtal av både små, men framförallt stora uppdrag inom event.
– Det är en kund som det verkligen är ordning och reda på vilket gör projekten smidiga och tidsmässigt träffsäkra att genomföra, berättar Big Image projektledare Anneli Jorderud.
Glädjande nog är det nu även bekräftat, att företaget blivit upphandlad partner till årets event, Eurovision Song Contest, där Big Image med största sannolikhet kommer vara med på ett hörn.
– Vi arbetar nästan dagligen med Big Image och har därför skapat en god rutin tillsammans. Vi pratar samma språk så det blir sällan missförstånd.
– Ett tag gick det så långt att vi i princip inte ens öppnade upp paketen för kontroll, innan de skickades för montering då vi var så säkra på kvaliteten, säger Stefan Dohm.
– Leveranssäkerhet, kvalitet och erfarenhet är ord, som jag tycker, beskriver Big Image och är även några av de många anledningar till att vi valt företaget som vår förstahandsleverantör för storbildsprint. Vi väljer inte efter pris, utan efter det som funkar och med Big Image funkar det verkligen.