Fronta växer vidare

Publicerad
2016-06-07
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Frontas målsättning är att vara det självklara alternativet för alla slutkunder i Norden, när de söker en leverantör inom produktmedia. Fronta har ett nytt grafiskt koncept och har utökat sin marknadskommunikation betydligt. Ett exempel är halvsidesannonser i kvällspressen, vars uppgift är att stärka upp olika aktiviteter.

Under hösten rekryterades dessutom två nyckelpersoner till organisationen, för att jobba aktivt med att stärka samarbetet inom kedjan och öka antalet nya medlemmar. Nu börjar dessa satsningar ge utdelning och årets första nya medlem blev Fronta Anderstorp.
Den senaste förstärkningen till kedjan är Specialdesign i Göteborg AB, som i mars gick med i Fronta under namnet Fronta Högsbo-Sisjön.

Fronta Mölndal, har just invigt sina nya, stora, kanonsnygga lokaler.

– Det här har inneburit att vi nu har ett riktigt showroom, vi kallar det ett feelgood-rum, för våra kunder, säger Fredrik Gustavsson, Fronta Mölndal.

I samband med flytten till de nya lokalerna ville Fronta Mölndal dra större nytta av
varumärket Fronta. Genom namnbyte kan man nu nyttja kedjans alla fördelar. Så Fronta Mölndal är i nya lokaler med nytt namn och har nytt utseende. Men bakom dörrarna finns fortfarande samma kompetenta personer med sin väl etablerade verksamhet.

Fronta Franchise
I den stora satsning, som Fronta nu gör, ingår också ett helt nytt franchisekoncept. Fronta söker personer med framåtanda, som vill utvecklas i en spännande bransch. De som tycker, att detta verkar spännande är välkomna att höra av sig för en närmare presentation.

– Vi har redan intressenter och för en dialog med ett antal drivna personer, säger Patrik Nau, Frontas VD.
– Vi ser att våra insatser börjar ge utdelning, men vi står fortfarande bara i startgroparna.

 

 

fronta logo