LG lanserar nu Transparent Cooler

Publicerad
2016-01-08
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

LG lanserar nu Transparent Cooler; ett kylskåp med en Full HD LCD-skärm i dörren samt inbyggda högtalare på 2 x 10 watt. Med LG Transparent Cooler kan butiker och restauranger visa dynamisk reklam på en yta, som tidigare inte använts eller varit helt statisk.

– I de flesta fall är kylskåpsdörrar i restauranger och butiker en exponeringsyta, som inte utnyttjas alls, säger Fredrik Lundqvist på LG Electronics.
– Med LG Transparent Cooler blir kylen ett naturligt blickfång i butiken eller restaurangen, som kan utnyttjas för att visa rörligt innehåll och som snabbt och enkelt kan anpassas för exempelvis kampanjer.

Den 49 tum stora IPS LCD-skärmen har försetts med LG:s senaste bildskärmsteknik kallad M+. Med denna teknik har genomskinligheten ökats avsevärt, så att innehållet i kylen klart kan ses genom skärmen. En inbyggd sensor känner av om någon står nära kylen och gör då reklammaterialet på skärmen mer genomskinligt, så att kunden lättare ser vad som finns inuti kylskåpet.
Om däremot ingen står nära kylen, så minskas transparensen så att det rörliga videomaterialet, som visas på skärmen prioriteras och blir tydligare.

Innehåll kan spelas upp på kylskåpsdörren på två sätt. Det första alternativet är att koppla en mediespelare eller dator direkt till kylskåpet via HDMI. Det andra alternativet är att utnyttja den inbyggda LG webOS for Signage-plattformen, som tillsammans med tillämpningar från företag såsom Smartsign eller Dise ger möjlighet att styra innehållet på ett eller flera kylskåp samtidigt.

2319_1256x967_20120515160913.jpg__1920x1920_q85

Kylskåpet har en volym på 479 liter och yttermåtten 730 x 665 x 1 828 mm. Skärmen har en upplösning på 1920 x 1080 och är 49 tum stor.