Nu har den nya versionen av Agfa Graphics molnbaserade webb-till-tryck-flöde; Storefront lanserats med fokus på affärssidan av webb-till-tryck. Skandinavien är en av de mest aktiva regionerna inom webb-till-tryck för business-to-business.
Storefront 3.0 är utvecklat för både Apogee och Asanti och i den nya versionen finns bl a funktioner för anpassad sidfot och animerade banners för onlinebutiker.
– Från början utvecklade vi vår Storefront-lösning med automation i åtanke, säger Andy Grant, programvaruchef på Agfa Graphics.
– Den täta integrationen med Apogees eller Asantis arbetsflöde är extremt kraftfull och sparar en hel del tid, eftersom orderingången bearbetas automatiskt.
– Med den nya versionen fokuserar vi mer på affärssidan av webb-till-tryck, där vi gör det möjligt för tryckerier att skapa större och mer effektiva affärer, arbeta på större marknader, med stöd för att skapa och distribuera elektroniska dokument, och hantera olika betalningsmodeller och fakturering, fortsätter Andy Grant.