Goda relationer och bra affärer

Publicerad
2015-04-29
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

IDÉ House of Brands är nordens största profilkedja, som startades 1987 i Norge av Morten Pedersen och Lasse Lauritzen. Idag är man 125 anställda i norden och har en omsättning på drygt 400 miljoner kronor genom 15 kontor i Norge, Danmark, Sverige och Finland.
Företaget har som uttalad strategi att stärka sin ställning, som nordens ledande företag inom profil och presentreklammarknaden och att utöka verksamheten i de nordiska länderna.

För drygt två år sedan anställdes därför Maria Veem, som har ett långt förflutet inom medieförsäljning, som VD för IDÉ House of Brands Sverige.

– Jag har haft några intensiva år och genomfört en hel del förändringar sedan jag började, berättar Maria Veem.
– Vi har, som alla andra i branschen, genomgått ett stålbad, där vi bytt lokaler i Stockholm, gjort personalförändringar i Göteborg och dubblat omsättningen i Lund. Superspännande och mycket givande, och vi har bara börjat vår nya resa som jag ser det. Vi har en strategi att expandera och samtidigt bibehålla marginal.

– Därför är jag mycket glad att jag fick möjlighet att rekrytera Niclas Larsered till vårt Stockholmskontor.

Niclas Larsered var tidigare marknadschef för Mitsubishi Motors Sverige och därefter VD för Fronta Bromma och Skarpnäck.

– Maria och jag hade ett jättebra samarbete när jag satt på Mitsubishi, så att vi kan utveckla våra goda relationer till riktigt bra affärer, tycker jag är jätteroligt, säger Niclas Larsered.
– För mig är det viktigast att man trivs på det företag man verkar. Det ger en bra stämning och är grunden till att man blir kreativ och kan hjälpa kunden med rätt produkter till rätt tillfälle.

Maria Veem fortsätter;

– Att se profil- och promotionartiklar som en mediekanal ser jag som avgörande och det är vårt jobb att informera om hur stor och effektiv denna kanal faktiskt är. Det viktigaste är även att förse kunden med en produkt som motsvarar deras varumärke och framtida positionering.

– Att hjälpa kunden med deras varumärkesstrategi och utveckling blir nu lättare för oss genom Niclas kunskap inom strategisk varumärkeshantering.

SM215 Goda relationer och bra affärer BIld Niclas_Maria
Maria Veem och Niclas Larsered