Trelleborg har lanserat sin andra årliga översikt av viktiga utmaningar och aktuella trender samt köpbeslut och underhållsbehov inom tryckeribranschen.
Rapporten syftar till att samla insikter från hundratals ledande aktörer inom branschen i Storbritannien och USA. Man belyser också operativa, kommersiella och miljömässiga påfrestningar som beslutsfattare inom den grafiska sektorn ställs inför.
– The Printing Insights-undersökningen försöker avslöja aktörernas uppfattning i en rad frågor som är viktiga för tryckeribranschen, belysa trender och frågor som kommer att sätta dagordningen för nästa år, säger Paolo Gagliardi på Trelleborgs Printing Solutions.
– Om det utmanande ekonomiska klimatet fortsätter att påverka den grafiska industrin, är det intressant att se om det finns några förändringar i attityder från ägare, verkställande direktörer och chefer inom produktion, marknad och information gentemot investeringar.
– Vi undersöker också om industrin kommer att kunna övervinna operativa utmaningar såsom driftstop eller inser vikten av livscykelaspekten och inställningen till långsiktig hållbarhet.
Undersökningen finns på http://www.smartsurvey.co.uk/v.asp?i=83403grrve