Det är full fart på Merxteam bl a inför stundande julförsäljning och nya avsnitt av Kockarnas Kamp i TV4.
– Vi märker att matlagningsintresset är enormt i Sverige. Detta tack vare media och matlagningsprogram på de bästa sändningstiderna, berättar Nicklas Dahlberg.
– Exxent-serien kommer att exponeras flitigt igen under den spännande tävlingen Kockarnas Kamp.
Lifebook är en ny typ av bok för den matintresserade; en lifestyle bok, som kommer att säljas i finare butiker, som presentalternativ istället för t ex ge bort en blomma.
– I boken har vi integrerat våra köksprodukter med kreativ matlagning. Det finns även med roliga och tänkvärda texter; exempelvis om hur man dekanterar vinet, om vett & etikett mm.
Boken sträcker sig över hela året och dessutom får man lära sig hur man t ex tillverkar fina islyktor.
– En väldigt fin bok, som fick mycket fin renommé på Promotionmässan på Kistamässan i augusti. Många profilföretag kommer att använda sig av boken i olika julklappslösningar för företagen, avslutar Nicklas Dahlberg.