Vinnaren i årets Ute 2013

Publicerad
2013-10-01
Skribent
Eric Windahl

I våras utsågs årets vinnare i JCDecauxs tävling Ute 2013, där bästa utomhusaffisch premieras med en eftertraktad resa till Cannes. För sjätte året i rad tävlade utvalda reklambyråer om att göra bästa utomhusaffisch för den utvalda kunden som i år var en drycken.

I mars presenterades föremålet för tävlingen; Femme Boost som är en energidryck framtagen för kvinnliga konsumenter, skapad av Vahid Toosi och Ebba Bonnier på Handelshögskolan.

Konkurrensen var, som tidigare år, hård men juryn har enats om en klar vinnare.
Vinsten för Lowe Brindfors är en resa för hela arbetsgruppen till den internationella reklamtävlingen Lions i Cannes.

– Än en gång är det bevisat att det finns tusen sätt att säga samma sak. Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig. Årets vinnare behöver bara två för att få med hela briefen, sade Lars Falk, juryordförande för Ute 2013.