Branschlyftet är tänkt att få slutkund och framför allt reklambyråerna att inse värdet i profil och promotionprodukter.
Muggen är inte bara en mugg, kepsen inte bara en keps och pennan inte bara en penna.
De är alla budbärare, ambassadörer för den som sätter sin logga på produkten. Pennan har i snitt fyra ägare och exponeras i snitt 3000 gånger under sin livscykel. Pennan, kepsen, väskan och T-shirten har en livslängd på i snitt 7 månader. Inget annat media lever så länge med bara en insats.
Branschlyftets mål är att få bort krims-krams-stämpeln på produkterna. Då gäller det att bear-
beta byråer och de stora inköparna men vilken väg vi skall gå eller hur vi skall bära oss åt är en öppen fråga.
På årsmötet presenterades ett av de förslag vi tittar på men att genomföra något dylikt kostar mycket pengar, därför måste vi vara noga när vi väljer väg. Vi har tyvärr inte hittat någon, som gjort något liknande som vi skulle kunna titta på, så vi går försiktigt fram, som på ny is. Men vi måste till slut ta något beslut.
När väl mässan börjar ticka kommer vi att ha ekonomi, så fram tills dess får vi spåna på vad vi tror är en framkomlig väg med Branschlyftet.