XRcise, ett nytt varumärke med fokus på hälsa och motion lanserat av NeH, blir ny leverantör av samtliga tävlings- och representationskläder för friidrottslandslaget. Under de kommande fyra åren och över OS i Brasilien 2016, kommer XRcise att vara exklusiv leverantör till Svensk Friidrott.
Peter Holm och Andreas Albertsson. Foto; Ryno Quantz.
XRcise är skapat för att möta efterfrågan av produkter som främjar hälsa och motion. NeH har i nära samarbete med Svensk Friidrotts huvudsponsor Bauhaus och Svenska Friidrottsförbun-
det tagit fram den första XRcise kollektionen.
– NeH levererade samtliga kläder till de svenska olympiska trupperna i Lillehammer och Atlanta och det är mycket spännande att få nyttja den erfarenheten till att lansera en ändamålsenlig kollektion till Svensk Friidrott, säger Peter Holm, VD för NeH.
XRcise kollektionen kommer att utvecklas i nära samarbete med företagskunder, evenemang och förbund för att på ett effektivt sätt tillgodose deras behov av produkter inom detta segment.
Kollektionen till Svensk Friidrott har varit ett framgångsrikt projekt där sprintern Stefan Tärnhuvud har varit till stor hjälp för att säkerställa att kollektionen fyller de tävlandes behov gällande valet av design, funktion och material.
– Det känns mycket fräscht att starta ett samarbete med XRcise samtidigt som vi går in i en ny period med ny förbundskapten och ett redan framgångsrikt generationsskifte i landslaget, säger Svensk Friidrotts generalsekreterare Anders Albertsson.
Den första gången landslaget kommer att tävla i XRcise kläder är på lag-EM i juni. En kollektion baserad på friidrottslandslagets kommer att kunna köpas av allmänheten i Bauhaus-varuhus och på bauhaus.se.