Den första april tillträdde Marbäck Tricots nye försäljningschef; Lars Andrén, välkänt ansikte från miljardkoncernen New Wave Group. Lars är en del i Unibrands-gruppens fortsatta satsning på att stärka profilplaggssidan. Marbäck Tricots kunder kommer att märka av hans gedigna kunskap i byggandet av ett företag där kunden är i fokus; för framtiden ligger i bra service, skräddarsydda lösningar och mindre volymer – men framför allt i hög kvalitet.
Lars Andrén kommer närmast från den välkända New Wave-gruppen och en post som försälj-
ningschef för New Wave Mode AB. Steget från den stora gruppen till ett litet företag kan tyckas förvånansvärd, men Lars förklarar att det hela egentligen är enkelt.
– Produkter har alltid legat mig varmt om hjärtat, så när jag fick möjligheten att arbete med ett litet, närproducerande bolag med ambitionen att skapa bra produkter, som dessutom äger hela näringskedjan från tråd till tröja, kändes det helt rätt.
– Min tro är att framtiden går mot att kunden köper mindre volymer, oftare och således till ett något högre pris – vilket är precis vad Marbäck Tricot levererar. Att dessutom kunna erbjuda en delvis svensk produkt kändes väldigt intressant.
Advisory Board för Clique
Lars Andrén har haft förmånen att vara en av de som suttit med i Advisory Board för ett av Europas största koncept på företagsmarknaden, Clique. Han förklarar att det gav honom mer-
smak att ständigt vara delaktig i nya trender och skapandet av nya köpmönster. Hans gedigna kompetens inom försäljning och varumärkesuppbyggnad finns belagd i hans delaktighet i byggandet av Sveriges största profilkedja;
– Tillsammans med marknadschef Fredrik Zander var jag ansvarig för uppbygganden av New Wave Profil, säger Lars Andrén.
– Man utvecklar inte en verksamhet med 50 enheter och miljardomsättning över en natt; det är det arbetet vi inleder på Marbäck Tricot nu.
– Jag ser fram emot att få skapa förutsättningar som gör att våra kunder inte bara kommer tillbaka utan utvecklar sina egna företags kunderbjudanden med hjälp av oss.
Redan nu – världsledande varumärken
Marbäck Tricot kommer att utvecklas från ett produktstyrt bolag till en säljstyrd organisation där kunden är i fokus. Lars Andrén ser att Marbäck Tricot har kapaciteten att se till att kunden alltid kan känna sig trygg i de produkter som Marbäck Tricot erbjuder marknaden. Hög närvaro, kvalitet, extremt hög leveranskapacitet och god service kommer att genomsyra det nya sättet att se Marbäck Tricot framöver.
– Marbäck Tricot levererar idag till ett flertal världsledande varumärken och har en mycket intressant produktflora, säger Lars Andrén och fortsätter;
– Med de nyheter som kommer att lanseras löpande under året inom specialområden som brand, trend och sport kommer det att bli svårt att inte lägga märke till vårt lilla, konkurrens-
kraftiga företag