T-handeln – ett alternativ

Publicerad
2013-04-11
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Övrigt

Efwa Attling och hennes smyckesbutiker satsar på t-commerce eller T-handel, vilket är en förkortning av tablet commerce och innebär att man säljer via en sajt som är helt anpassad för surfplattor.

Panagora - T-commerse

– Surfplattan är det snyggaste formatet för e-handel hittills. Även om trafiken via smartphones är större så är läsplattor en viktigare kanal för Efva Attling eftersom den kan kommunicera varumärket mycket bättre, säger Moon-Suck Song, VD för Panagora som utformat den nya sajten.

– Vi vill både visa produkterna på ett vackert och inspirerande sätt och samtidigt göra det enkelt att handla. Vilket vi tycker att vi har lyckats med, säger Petra Dranger Jendermyr, Marknads- och PR-chef på Efva Attling.

Butiken har anpassats till surfplattor genom att användaren bl a kan navigera sig fram genom att dra sitt finger över skärmen. Förstasidan har konstruerats som en butiksentré och med ett skyltfönster som visar bilder av produkterna i en utvald miljö. Fokus ligger helt på produkterna som får dominera utrymmet.

Den nya t-butiken kommer även att ersätta den produktkatalog som tidigare har skickats till över 200 återförsäljare. Nu kan butikspersonalen istället se detaljerade bilder av smyckena, lägga order och få säljstöd direkt via iPaden.