Nanofolie – miljövänlig och flexibel

Publicerad
2013-03-27
Skribent
Josefin Nässlander

Allt fler företag upptäcker fördelarna med Nanofolie kampanjdekor, uppger Systemtext i ett pressmeddelande. Ett dekormaterial som fäster på alla släta ytor tack vare mikroskopiska sugproppar – nanokoppar. Det miljövänliga materialet lämnar inga limrester och kan monteras och demonteras av vem som helt. Dessutom kan det återanvändas.

– Vi har tidigare fokuserat på nanofolie som ett kampanjmaterial för handeln, exempelvis för banners, laminerade golvdekaler, fönster- och väggdekaler.
– Vi har dock börjat producera en hel del nanofolie som budskapsbärare i andra verksamheter där informationen byts ofta eller där samma budskap kommuniceras vid flera olika tillfällen. Som på tillfälliga byggarbetsplatser, byggnader eller arbetsplatser med strikta regler för god-
kända material i lokalerna, säger Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansvarig på Systemtext.

Patrik Bagger, VD och Key Account Manager på Ideoconcept som skapar butiksinredningar, har upptäckt fördelarna med Nanofolie kampanjdekor.

– Nanofolie kampanjdekor har många bra funktioner, erbjuder stor flexibilitet och spännande exponeringar. Hanteringen, både när det gäller distribution och montage, är smidig. Dekalen kan återanvändas och lämnar inga spår. Det enda som behövs är en slät yta, inga förkun-
skaper om montage.

Nanofolie kampanjdekor är miljövänlig och helt återvinningsbar, helt PVC-fritt. Dekoren är enkel att rengöra. Smuts sköljs bort med vatten och dekoren kan appliceras på nytt.

Nanofolie kampanjdekor