Intel-lösning ger kunskap

Publicerad
2013-03-04
Skribent
Josefin Nässlander

Återförsäljare och annonsörer tar allt oftare till digital skyltning för att pröva nya sätt att attrahera och engagera konsumenter. Att utvärdera lösningar för digital skyltning innebär ofta en kostsam och tidskrävande process. Intel presenterade nyligen nästa generations lösning i form av Digital Signage Evaluation Kit-12 (DSEK-12), som effektiviserar utvärderingsprocesser, minskar kostnader och möjliggör snabbare utrullning av digital skyltning i en rad marknadsseg-
ment såsom detaljhandel, sjukvård och transport.

DSEK-12 bygger på tekniker från Intel, Kontron och Microsoft i ett färdiginstallerat och validerat system. Intel är världsledande inom nyskapande datorteknik. Företaget utvecklar och tillverkar teknik som utgör kärnan i datorer av olika slag världen över.

– Vi tror att den globala marknaden för digital skyltning kommer att nå tio miljoner mediaspelare och motsvarande 22 miljoner digitala skyltar under 2015, säger José Avalos, chef för Visual Retail på Intel.
– Den nya Intel-lösningen hjälper till att effektivisera utveckling och utrullning av digital skyltning vilket ger företag möjlighet att ägna mer tid åt att skapa engagerande innehåll och mindre tid på att hantera integration av mjukvaran.

Mjukvaran samlar helt anonymt in mätbar information såsom kön, åldersgrupp och hur länge skyltningen uppmärksammas. Den insamlade informationen analyseras i realtid.