25 000 idéer ställs ut på hotell

Publicerad
2013-03-07
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Övrigt

Det är studenterna på Berghs Interactive Communication, som är i full färd med att slutföra projektet 25K – där 25 000 idéer produceras på post it-lappar. Resultatet presenterades genom en utställning på Nordic Light Hotel i Stockholm i februari. Idéerna produceras till 10 företag som anmält sig till projektet med en brief.

25K - Berghs

25 000 post it-lappar kommer att täcka väggarna på Nordic Light Hotel och utmana besökarnas föreställningar om kreativitet och idéskapande.

– Vi vill ställa frågan: Vad är en idé? Vad gör den bra eller dålig och vem får hitta på den? Det ska bli sjukt spännande att se reaktionerna på det vi åstadkommit, säger Christopher Johansson från klassen.

25K började som ett projekt för att marknadsföra diplomutbildningen Interactive Communication, men slutade i ett utforskande av idéprocessen och vad som faktiskt utgör en idé. Projektet började med att klassen la upp sig själva till försäljning via en e-handel. Där fick företag möjligheten att anmäla intresse för att vara med i projektet. 10 organisationer valdes ut och dessa kommer vid projektets slut att ha fått 2 500 idéer genererade på en inskickad brief. Längre fram i vår kommer eleverna i klassen sedan att pitcha en, av uppdragsgivaren utvald, idé mer utförligt.

Källa; www.branschkoll.se

25K - Berghs