Kyocera gör PR-satsning

Publicerad
2012-11-02
Skribent
Redaktionen

Det japanska företaget Kyocera Document Solutions, som tillverkar skrivare, multifunktionsprodukter och dokumentlösningar, satsar på PR som ett led i arbetet med att stärka positionen på den nordiska marknaden.Företaget har anlitat PR- och kommunikationsbyrån Informedia Communications AB för uppdraget.

Företaget har bl a genomgått ett namnbyte under april i år. Med det nya namnet vill Kyocera tydliggöra att företaget stödjer både hårdvara, mjukvara och tjänster som ett helhetspaket.

– Vi vet att PR är rätt väg för att få ut våra nyheter till en bred publik. Vi når inte bara befintliga målgrupper utan även nya och det kommer att göra oss ännu starkare på den nordiska marknaden, säger Bo Gustavsson, marknadschef på Kyocera Document Solutions Nordic AB.

Många nyheter kommer också att lanseras under året och därför förstärker företaget nu sina insatser på den nordiska marknaden med både personal och PR.