KST Infoservice köper win2win

Publicerad
2012-11-12
Skribent
Redaktionen

win2wins nuvarande ägare Jonas Engström och Birdh Johansson, som har lång erfarenhet och kompetens inom profilreklam, väljer nu att sälja företaget till KST Infoservice. Men de kommer att arbeta kvar på avdelning-
en för profilreklam hos KST Infoservice med utgångspunkt från Torsåsgatan i Kalmar.

– KST Infoservice bjöd upp till vals och vi på win2win sa ja, tog på oss dansskorna och från den 17 september har vi valsat tillsammans, säger Jonas Engström.
– Vi ser fram emot en spännande framtid där vi blir en del av KST Infoservice, som är ett av Smålands starkaste varumärken i den grafiska branschen. Våra verksamheter kompletterar varandra och stärker deras helhetskoncept ytterligare, fortsätter Birdh Johansson.

Branschledande i regionen
KST Infoservice finns i både Kalmar och Växjö och har idag 44 anställda och beräknas ha en omsättning om drygt 70 miljoner kronor år 2012. Bland kunderna finns många kända varumärken som Posten, Ticket, IKEA och Skogsstyrelsen.

Man arbetar med helhetslösningar inom den grafiska industrin; med allt från utveckling av digitala system till grafisk produktion och logistikhantering.

– Kombinationen av att vara ett tryckeri med lång erfarenhet och ett framtidens it-företag är oslagbar.
– Köpet av win2win är ett led i vår företagsutveckling. För kunden innebär det att man får möjlighet till en unik helhetslösning under samma tak. Vi räknar med att vara branschledande i regionen inom tre år, fortsätter Roger Hall VD på KST Infoservice.

Stefan Garnman, Birdh Johansson, Jonas Engström och Roger Hall
Stefan Garnman, Birdh Johansson och Roger Hall.