Fronta informerar …

Publicerad
2012-03-13
Skribent
Josefin Nässlander

Fronta har idag 22 medlemmar och utvecklar hela tiden sitt koncept.

– Vi tar nu nästa steg i vår utveckling; Living the Brand. Det står för vad vi är, och gör, förklarar Patrik Nau och Mikael Granström.
– Vi implementerar värdeord såsom:

Living the Brand kommer att genomsyra Frontas arbete framåt, alltifrån centralbolaget till varje enskild medlems agerande.

Fronta-skolan
Fronta har nu haft 3 omgångar av Frontaskolan, där utbildning sker i branschrelaterade ämnen.

Grafisk produktion
Olika filformat som används i den grafiska branschen. Bildhantering, färglära mm.
Föreläsare: Cecilia Grahn Nyd

The power of Promotional Products
Profilreklamens påverkan, fördelar och möjligheter.
Föreläsare: Christian Nyström

Så gör du en attraktiv och säljande utställning
Föreläsare: Ulrika Börjesson

Märkningstekniker på både hård och mjuk presentreklam
Vad lämpar sig bäst på olika material? Vilka möjligheter finns? Hur kan man kombinera olika tekniker?
Föreläsare: Anders Andreasson

Gör tvärtom, bli framgångsrik och fira dina segrar
Föreläsare: Max Söderpalm

Kick-off i Sälen
Fronta har haft en kick-off i Sälen i början av februari där ca 75 personer deltog i ett program med både nöje och arbete i form av Fronta-skola och föreläsaren Ola Skinnarmo.

Fronta utvecklar även nya egna varumärken i de olika segmenten. Inom textile finns
Bas och Premium; Top of the line. Inom hårda varor kommer det att finnas nya varumärken för Give Aways och Presentartikar.