Drupa i Düsseldorf är den grafiska branschens i särklass mest speciella händelse. Den 3–16 maj 2012 är det dags igen. Här ser du trender och tekniska nyheter inom branschen.
Funderar du på att åka dit? AGI arrangerar fyra resor med utresa från Köpenhamn eller Stockholm. Du har möjlighet till två eller tre nätters övernattning med tre eller fyra dagar på mässan.
AGI är en oberoende researrangör och låter dig fritt vandra runt på mässan under dagen. I slutet av varje mässdag går AGIs redaktörer och resenärerna igenom vad de upplevt på mässan. Här dyker det alltid upp nyttiga tips om vad man inte bör missa nästa dag.
– Drupa är stort, gigantiskt, oöverskådligt. Samtidigt är Drupa branschens viktigaste händelse, som inträffar vart fjärde år, så det gäller att inte missa något, säger Peter Ollén, chefredaktör för den nya sammanslagna branschtidningen Grafiskt Forum/AGI.
– Redaktionellt täcker vi samtliga produkter och händelser som är relevanta för den nordiska marknaden – exempelvis produkter som har en representation i Norden.
– Att bege sig till Drupa är en överväldigande upplevelse. Därför går vi ett steg längre i vår täckning av Drupa genom att arrangera flera resor dit. Styrkan att resa med AGI till Drupa är att vi är oberoende. Vi berättar som det är.
– I slutet av varje mässdag går vi igenom med våra resenärer, vad vi har sett som känns extra relevant för den nordiska marknaden. Det brukar bli intressanta diskussioner, som ger en extra och viktig dimension till besöket på Drupa, avslutar Peter Ollén.
Projektledare: Rebecca Agronius, rebecca.agronius@agi.se, 040-660 04 52
Chefredaktör: Peter Ollén, po@agi.se, 040-660 04 50
Mer info; www.agi.se