Dekorera mera

Dekorera mera

Publicerad
2012-01-20
Skribent
Redaktionen

Snarare än Get your hands off, så var det mycket av; Vem vill lägga vantarna på? i Neschen monter på årets Viscom i Düsseldorf i oktober.

Företaget tycker, att ett stort antal leverantörer av printservice och många av deras kunder och potentiella kunder inte förstår hur enkelt det är att skriva ut och tillämpa Neschens digitala tryckta medier och självhäftande filmer. På basis av erfarenheter från tidigare utställningar, gällde det att försöka minska eventuella rädslor och missuppfattningar och det gjorde man på två olika sätt.

För det första utformningen av montern – G61 i Hall 8a; den ändrades flera gånger varje dag under mässan, bokstavligen inför besökarnas ögon. Personal på mässan använde material från Neschen Digital Interior Design, för att ändra monterväggarna, som återgav skildringar av urbana stadsbilden till land, landskap och tillbaka igen.

För det andra fick besökarna i montern själva använda och applicera filmerna, för att se hur enkelt programmet är. På så sätt hoppas Neschen, att de nu förstår hur enkelt det är att utforma och genomföra sina egna idéer, som de sedan kan föra vidare till kunder, beställare och slutanvändare.

neschen

Förutom beprövade medier som Erfurt Wallpaper CA, visades två nya och lätthanterliga, självhäftande produkter; den digitala film Solvoprint Easy Dot 100 PE och den helt nya Solvoprint Event Fleece CA ADH.

Som om väggarna inte vore nog, var även golvet i montern dekorerat med självhäftande utskriftsmaterial från Floor Graphics Solutions sortiment, som både är halkfria och dessutom skyddar från slitage med en säker laminering.

– Våra dekoraktiviteter i montern syftade till att visa hur lätt det är för alla att använda våra media, förklarade Sarah Janes, VD på Neschen Storbritannien.
– Det innebär att våra produkter kan användas för snabb och enkel konvertering av alla ytor för att förmedla t ex ett reklambudskap.