Stort intresse för hybridmässan   Maria Olsson och Roger Nilsson (foto: PWA)

Stort intresse för hybridmässan

Publicerad
2022-12-06
Skribent
Redaktionen

Efter den lyckade augustimässan med Nordic Profile Fair Hybrid, har över 90 grossister och leverantörer bokat en monteryta för nästa års första mässa, den 17-19 januari. Återigen är det PWA, som i samarbete med Elmia och Onlinemassan.com, arrangerar denna hybridmässa.

Det innebär, att den traditionella mässan har fått digitala inslag. Exempelvis har man livesändningar och en längre öppettid, för att ge besökaren en större upplevelse och flexibilitet.

Så går det till
Detta blir den andra hybridmässan för produktmediabranschen och det fysiska eventet går av stapeln på Elmia; i Hall A entré Lobby Nord, den 17-19 januari. Den digitala varianten är öppen till och med den 3 februari. PWA kommer livesända reportage från den fysiska mässan och intervjua inbjudna gäster i studiosoffan. Förutom dessa livesändningar får digital besökare ta del av utvalda produkter och erbjudanden från utställarna.

Favorit i repris
Coverbandet Haaks spelar återigen på branschfesten under onsdagskvällen den 18 januari. Biljetterna subventioneras till halva priset, för att så många mässdeltagare som möjligt ska få en trevlig kväll tillsammans med branschkollegor.

– Efter en suverän spelning i augusti har vi återigen bokat Haaks. Coverbandet har 100% engagemang, en nypa humor och glimten i ögat. Därtill blir det god mat och branschmingel, säger Maria Olsson, projektledare på PWA.

Biljettsläpp till branschfesten var i slutet av november.

Kostnadsfritt deltagande
Precis som tidigare är det kostnadsfritt att besöka hybridmässan, mot det enkla kravet att man måste registrera sig. Vid fysiskt deltagande scannar man själv biljetten och vid digitalt deltagande, skapar man ett konto via plattformen.
Dessutom utlovar man några överraskningar, som presenteras i takt med att mässan närmar sig.