Operan som kampanjar brett   (foto: Göteborgs operan)

Operan som kampanjar brett

Publicerad
2022-11-29
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Den 7 november gick startskottet för Göteborgsoperans nya kampanj, som nu har rullas ut på bred front.

Man tar till reklamfilmer, digitala skärmar, affischer, bussreklam och merchandise, för att promota Danskompaniet.

– Att se danskompaniet är som att se en rockkonsert. Du behöver inte förstå eller kunna något om konstformen, för att uppskatta den. Vi är övertygade om att kompaniet skulle uppskattas av fler, säger Lena Jaksch, kommunikationschef på Göteborgsoperan.
– För att övertyga om att dans inte är farligt, tog vi rygg på popmusikens estetik, som väl knappast är okänd eller avskräckande för någon.

En folierad stadsbuss rullar genom Göteborg under sex veckor och en kollektion med T-shirts, kepsar och tygväskor är en del av satsningen man gör.