Storfusion i Umeå   Marcus Lindh, Martin Morin, Emelie Jonsson, Mattias Adolfsson, Markus Jonsson

Storfusion i Umeå

Publicerad
2022-10-26
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Affärsnytt

Med visionen att bli en komplett leverantör inom skylt och dekor i Norrland, har nu de båda Umeåbolagen NRA Repro och Helhet Reklam gått samman.

I koncernen finns även varumärken som Grann Profil, Wrap your car och Wrappit; vilka verkar inom profilreklam, foliering och stenskottsskydd för bilar och snöskotrar.

– Vi är oerhört glada över denna affär. Fusionen är helt i linje med vår gemensamma strategi; att bli en komplett leverantör inom skylt och dekor i Norrland, säger Emelie Jonsson, delägare och VD på Helhet Reklam.

Fusionen innebär, att bolaget främst stärker upp produktionen av skyltar och dekor. Samtidigt kommer man sysselsätta runt 40 personer. Sammanslagningen beskrivs som den största affären, inom branschen och i Umeå, sedan 2002.
Det nyligen fusionerade bolaget kommer att bedriva verksamheten i NRA Repros lokaler på Västerslätt. Vad namnet blir är än så länge okänt. Antingen blir det något av de tidigare namnen, eller något helt nytt.

Från helhet till klarhet
I ena änden har vi Helhet Reklam, som grundades år 2005, vars verksamhet har fokuserat på en helhetslösning inom reklam och marknadsföring. Under åren har man bl a introducerat ovan nämnda varumärken.
För att skapa bättre förutsättningar för sig själva, tog man under fjolåret in Martin Morin som ny delägare. Detta, för att strukturera, utveckla och samordna resurser, med målet att säkerställa tillväxt, leveranssäkerhet och kvalitet.

– Genom den här affären skapar vi bättre förutsättningar, att möta kunderna och framtidens behov. Tillsammans ökar vår erfarenhet och kompetens, säger Martin Morin.
– Vår styrka ligger i att kunna leverera våra tjänster hela vägen från idé till färdig produkt. Det är något som våra kunder uppskattar och som vi kommer fortsätta att utveckla.

I andra änden har vi skyltbolaget NRA Repro AB, som grundades år 1956 och har varit ett av de ledande bolagen i branschen sedan dess. Ägargruppen bestod av Mattias Adolfsson, Hans Melin och Jörgen Jonasson. Varpå de två sista lämnade sina åtaganden den 1 september.
Nya ägargruppen består av Martin Morin, Markus Jonsson, Marcus Lindh, Emelie Jonsson samt Mattias Adolfsson.