Ett unikt och oväntat samarbete

Ett unikt och oväntat samarbete

Publicerad
2022-08-10
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Affärsnytt

Ett oväntat samarbete inleddes under våren, när logistikjätten DHL och klädbutiken, tillika varumärket, New Black krokade arm i ett nytt pilotprojekt.

Den 21 april gjordes butiken om och blev ett DHL-ombud, för att kunna hantera den stora volymen av e-handelspaket.

– Vi jobbar mycket med att försöka hitta nya möjligheter för vårt ombudsnätverk och detta pilotprojekt, kommer ge oss värdefull information, för att kunna utveckla vårt erbjudande ytterligare, säger Ari Bornstein på DHL.

De karaktäristiska DHL-färgerna; gul och röd, lyser därför i och utanför butiken. Samtidigt får New Black en chans, att visa sina kollektioner för nya besökare, som kanske inte besökt dem tidigare.

Ny limiterad kollektion
I samband med partnerskapet, släpptes även en ny, exklusiv DHL-klädkollektion i en limiterad upplaga. Den skapades av varumärkets grundare och kreatörer Elias Mravec Gillberg och Andreas Ramos Undén.

– Att få chansen att jobba med ett så starkt varumärke som DHL och på samma gång, erbjuda våra kunder en integrerad lösning gällande frakt i kombination med en ny, spännande butiksdesign och en kollektion som går helt i linje med vad vi vill skapa, känns helt fantastiskt, säger Elias Mravec Gillberg.

.