Klädjätten lanserar ny B2B-tjänst   pressbild

Klädjätten lanserar ny B2B-tjänst

Publicerad
2021-12-09
Skribent
Redaktionen

Med insikten om att kunderna vill ha fler valmöjligheter, mer personligt och högre grad av flexibilitet, lanserar H&M nyheter. Det handlar om Creator Studio; en B2B-tjänst inom print-on-demand för merchandise.
I ett pressmeddelande förklarar klädjätten, att man vill sänka barriärerna för alla som vill skapa unika produkter. Till en början kommer man samarbeta med ett antal utvalda varumärken och kreatörer.

– Dagens kunder efterfrågar personliga produkter och upplevelser. Med våra nya investeringar och initiativ i print-on-demand, kan vi verkligen skapa ett mervärde för kunder, partners och oss själva, säger Elin Svanström på H&M-gruppen.
– Vi vill förändra merchandiseindustrin. Vi vill möjliggöra för kreatörer att snabbt kunna skräddarsy sina budskap och reducerar risken för överproduktion.

Hela satsningen kommer från att H&M-gruppen investerat i Printify; en global plattform för print-on-demand.

https://www.creatorstudio.com/