Ny storaffär i Australien

Ny storaffär i Australien

Publicerad
2021-09-21
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Affärsnytt

Det svenska bolaget Visual Art, verksam inom DOOH; Digital-Out-Of-Home, har under året gjort entré på den australienska marknaden.
Tillsammans med sin lokala leverantör, Digital Signage Group, har man levererat mjukvara till över 2 500 digitala skärmytor hos 7-Elevens butiker, som finns över hela kontinenten.

– Det är alltid extra roligt, när man går in på en helt ny marknad och det är förstås ännu roligare, när man kan göra en så pass stor affär för en så väletablerad kund, säger Anders Apelgren, VD på Visual Art.
– Vi har ett långsiktigt mål att växa utanför Europa. Även om vi primärt satsar inom Norden och Europa just nu, är Australien en riktig fjäder i hatten för vår lösning.

Sedan tidigare arbetar Visual Art med 7-Eleven i Sverige och Danmark, men avtalet i Australien är helt fristående från detta samarbete.