Kedjan med full fokus på wrapping   Samuel Eriksson

Kedjan med full fokus på wrapping

Publicerad
2021-05-20
Skribent
Redaktionen

Under 2020 tog bröderna Eriksson; Samuel, Richard och Pontus, beslutet att sälja sin majoritet i skyltkedjan Skyltstället och lämna över till Henrik Svensson, ägare av bl a SweProd Graphics på Gotland. Vilket skedde runt årsskiftet 2020/2021.
Dessutom har man tillsatt Fredrik Älenmark som ny VD för Skyltstället.

– Nu har vi tio års erfarenhet av kedjeverksamhet i bagaget och de senaste två åren har vi haft en tanke om en wrappingkedja, berättar Samuel Eriksson, VD på Wrapchamp.
– Det har enligt mig inte funnits en tydlighet kring bilfoliering i branschen.

Kring årsskiftet startade man därför upp den nya kedjan Wrapchamp; vars fokus är helt i linje med Skyltstället, men ändå helt tvärt om.

– Skyltställets franchisetagare fokuserar på säljet och har en centraliserad produktion. Hos Wrapchamp ska franchisetagarna istället fokusera på design, tillverkning och montage, fortsätter Samuel Eriksson.
– Vi vet hur man driver företag – den biten sköter vi åt franchisetagarna. Vår målgrupp är generellt unga personer som älskar snygga bilar.

– Medan våra franchisetagare får syssla med allt de älskar att göra, tar vi hand om resten kring företagandet.

Samma och lika
Dessutom är Samuel tydlig med att det ska vara exakt samma höga kvalitet, vilken ort man än befinner sig på. Genom ett avtal med leverantören Signcom, köper man in samma maskiner och material till samtliga enheter.

– Vi är stenhårda i det här konceptet; alla ska verkligen vara experter på foliering. Alla ska gå samma utbildning, ha samma printer, skärmaskin och laminator och material.
– Vi kommer fokusera väldigt mycket på utbildning, vilket gör kedjan unik i sitt erbjudande.

Det är många ansökningar till den nya kedjan. I skrivande stund finns man på fyra orter; Borlänge, Uppsala, Gävle och Jönköping. Till sommaren ska man finnas på ytterligare några orter och till årsskiftet ska kedjan finnas på tio orter.