Reklambolag går mot strömmen   Fotograf: Torbjörn Sundqvist

Reklambolag går mot strömmen

Publicerad
2020-12-21
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Utomhusreklambolaget Kulturreklam satsar och utökar affischering av reklam för kultur och evenemang, i Stockholms tunnelbana.
Trots att samtliga verksamheter med bas i kultursektorn drabbats av effekterna från pandemin, tror företaget på kulturens kraft. Totalt omfattas ca 200 platser för kulturramar, i hela tunnelbanenätet.

– Kulturramarna i tunnelbanan innebär att vi täcker in ytterligare flöden i vår strävan, att erbjuda kommunikationskanaler för kultur och evenemang till hela Stockholms län, säger Carl Jurell, VD på Kulturreklam.
– Vi är därmed stolta över att kunna erbjuda drygt 5 000 ytor utomhus, i fem olika mediekanaler, för kulturen i Stockholm.

Tidigare har reklamen för kultur i Stockholms tunnelbana skötts av SL; Storstockholms lokaltrafik, som nu istället väljer att lägga det uppdraget på Kulturreklam.
Uppdraget gäller från och med den 1 januari 2021 och affischeringen sker i formatet 70 x 100 cm.