Lättare att hitta digitalt   Foto; Oliver Lia, NetOnNet

Lättare att hitta digitalt

Publicerad
2020-08-19
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Ekonomi

Personligt anpassad exponering av sortimentet. Det är vad som nu börjar möta NetOnNets e-handlande kunder, efter det att företaget inlett samarbete med personaliseringsplattformen RichRelevance.

– Vårt mål är att kunden ska tycka att det är enklare att hitta rätt hemelektronikprodukt hos oss än någon annanstans, säger e-handelschefen Martin Richardsson.

Med målsättningen att bli ännu mer relevant för kunden och därigenom bygga ännu starkare kundlojalitet, tar nu NetOnNet personaliseringen av sina digitala kanaler till en helt ny nivå. I samarbete med personaliseringsplattformen RichRelevance kommer kundens onlinebeteende att kombineras med data från kundklubben; Klubbhyllan och köphistorik från Lagershop, för att på så sätt skapa en kundunik upplevelse.
Datan, som används, är baserad på sökmönster och tidigare köp och hämtas därmed både från den fysiska och digitala världen.

– Personalisering är inget nytt, men vi kommer att göra det riktigt spetsigt genom att integrera onlinedata med kundens köphistorik från våra fysiska Lagershoppar, säger Martin Richardsson.
– Vi kommer nu att kunna möta kunden digitalt på ett mycket bättre och mer kundanpassat sätt än tidigare.

NetOnNet har vid flertalet tillfällen erkänts som en av ledarna inom omnikanalshandeln. Målet är att kunden ska tycka att det är enklare att hitta rätt hemelektronikprodukt hos NetOnNet än någon annanstans.