Förlänger avtalet med skyltbolaget

Förlänger avtalet med skyltbolaget

Publicerad
2020-06-23
Skribent
Redaktionen

Efter en upphandling fattade cafékedjan Espresso House, under våren, beslutet att förlänga det tidigare samarbetet med FocusNeo.
De båda aktörerna har haft ett samarbete sedan år 2014, vilket startade i samband med att cafékedjan bytte profil och varumärkesidentitet.

– Vår visuella identitet är lika mycket en del av erbjudandet som vårt kaffe och det är oerhört viktigt att kommunikation hänger ihop på ett bra sätt när vi expanderar, säger Robin Wilhelmsson på Espresso House Sverige.
– FocusNeo har visat sin styrka i såväl produktleveranser som förmåga att hantera komplexa projekt på en internationell marknad och vi är trygga i vad de kan hjälpa oss med.

Sedan samarbetet startade har FocusNeo varit officiell leverantör av den visuella profileringen till nya coffee shops. Totalt sett har man levererat och installerat produkter till fler än 250 lokaler i Norden och Tyskland.
Inom ramen för det nya avtalet ska FocusNeo exempelvis leverera ljusskyltar, fasadskyltar, printade tavlor, foliedekor, markiser och andra typer av visuella kommunikationsmedel, till cafékedjans nyetableringar i Norden och Tyskland.

Fortsatt expansion
Espresso House växer så det knakar och ungefär var sjätte dag öppnar kedjan en ny coffee shop. Nu gör man en uppdatering av den visuella identiteten, vilket ska förmedlas i både skyltar och dekorprodukter på enheterna.

– Det betyder oerhört mycket för oss att få förnyat förtroende av Espresso House. Vi har en väloljad organisation som enbart hanterar Espresso House och som hjälpt dem i deras expansionsresa genom Norden och nu även i Tyskland, säger Carl Granöö, försäljningschef på FocusNeo.
– Det nya avtalet är ett kvitto på våra medarbetares noggranna arbete för en kund som ställer höga krav på utveckling av både produkter och tjänster.