En vinnande kampanj

En vinnande kampanj

Publicerad
2019-06-05
Skribent
Redaktionen

Foto; Fabian Kruuse

Inför utdelningen av PromotionBiet, branschpris i produktmediabranschen, instiftades kategorin Årets Kampanj, som kompletterar de övriga fyra; Årets Återförsäljare, Årets Leverantör, Årets Hållbarhetspris och Årets Förädlare. Vinsten av Årets kampanj 2018 gick till Olsson & Co med kampanjen; En tröja för ett stolt Malmö.

– Vi är oerhört stolta över att vi vann det här nya priset. För oss är detta framtiden för produktmedia och därför är det extra roligt att vinna den första utmärkelsen i den här kategorin, säger Tomas Olsson, VD på Olsson & Co.

Mot den negativa publiciteten
Kampanjen är skapad för att sprida allt det fantastiska som finns i Malmö och ska motverka den oförtjänt negativa publiciteten som media speglar om staden. Idén föddes efter att Clarion Hotel & Congress Malmö Live tog kontakt med profilföretaget Olsson & Co.

– Vi vill att våra besökare ska köpa en tröja och att de sedan ska berätta för andra varför de köpte den och vad de fick uppleva i Malmö, säger Camilla Ahlberg, Marketing Manager på Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Bilderna och filmerna på Facebook nådde över 200 000 personer.