En asiatisk mötesplats

En asiatisk mötesplats

Publicerad
2019-06-20
Skribent
Redaktionen

Den 21-23 februari ägde Asia Print Expo 2019 rum i Bangkok, Thailand. Det blev en framgångsrik mässa med 4 501 enskilda besökare, från 54 länder. Under de tre dagarna registrerades ett totalantal på 4 681 besökare, en ökning med 8% jämfört med Fespa Asia 2018.

Förutom de 21 seminarierna fanns här 77 utställande företag, bland dem det italienska värmetransferföretaget Sisers.

– Man borde delta på Asia Print Expo, det är både bra besökare och utställare, som tillsammans kan ha seriösa diskussioner och få bra kontakter, säger Marco De Rossi, VD på Sisers.

Med nytt namn
I Screen&Marknaden nr 6 2018 rapporterade vi om att Fespa Asia skulle byta namn till Asia Print Expo, eftersom att Asien inte är lika bekanta med namnet Fespa som övriga världen.
Utställarna var överlag nöjda och enligt besöksstatistik från Fespa var 68% av besökarna företagsägare eller hade ledande positioner. Hela 83% av alla besökare var beslutsfattare eller var med i beslutsprocessen.
Dessutom har Fespa beslutat att ställa in Fespa China, som skulle pågått den 8-10 november i år, då Asian Print Expo var en sådan succé.

 

Wrap Master Asia
Med Hexis som vinylsponsor för regionens uttagning till vem som skulle tävla i World Wrap Masters-finalen i Tyskland, var det Rendra Angga Agung Azka, från Azka Wrap i Indonesien, som slog ut sina 32 motståndare och erhöll titeln som regionmästare.

– Jag tror verkligen denna tävling kan hjälpa vinylmontörer i Asien. Mina kollegor och jag har lärt oss mycket från tävlingen och vi fick med oss värdefull erfarenhet. World Wrap Masters-tävlingen motiverar oss att bli och göra bättre, kommenterar Rendra Azka.