Stor uppslutning på Fronta Business Camp

Stor uppslutning på Fronta Business Camp

Publicerad
2019-05-09
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Den 7-10 februari anordnades Fronta Business Camp 2019 i Marbella, Spanien. Till den spanska solkusten tog sig 70 personer från profilkedjan Fronta, för att tre fullspäckade dagar av framåtanda.

– Kanske den bästa campen någonsin. I alla fall känns det så nu så här direkt efter, kommenterar Patrik Nau, VD på Fronta.

Frontas offensiva strategi var en stor del av programmet och bl a presenterades investeringsplaner, företagsförvärv och den nya marknadschefen Maria Olsson introducerades.

Maria Olsson

Maria Olsson är sedan tidigare ett känt namn i branschen och kommer närmast från PF Concept, där hon var anställd sedan år 2000. För Fronta kommer hon vara den drivande kraften för att förverkliga de offensiva planerna och en sammanhållande länk för medlemmarna i kedjan.

– Vi har stora ambitioner för de kommande åren och med den respons vi fått från våra medlemmar de här dagarna, gör att man känner vind i ryggen, säger Patrik Nau.

Förena nytta med nöje
Under år 2019 räknar Fronta med ett ökande medlemsantal och en ökande total omsättning. I Marbella fanns givetvis även flertalet leverantörer som, tillsammans med Frontas medlemmar, drog upp riktlinjerna för produktstrategin för år 2019.

Men förutom att produktnyheter är ett givet faktum, förenades nytta med nöje när medlemmarna fick lära känna varandra och utbyta erfarenheter. Här blandades fokus på strategi och affärer, med tävlingar i racketsporten padeltennis, golfspelande och ett besök till Gibraltar.

– Man blir otroligt stolt och nästan lite tagen av allt engagemang vi har i kedjan. Framtiden känns väldigt ljus, avslutar Patrik Nau.