Nytt designprogram

Nytt designprogram

Publicerad
2019-05-29
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

I april släppte Mimaki sitt nya designprogram som riktar sig helt mot detaljhandeln; Simple POP. Det nya programmet är utformat för att handlarna själva ska kunna producera sin egen inredning, med hjälp av egna skrivare.
Fokuset ligger på att butikerna ska kunna printa eget marknadsföringsmaterial, som exempelvis fönsterskyltar, affischer och klistermärken, med ett program som använder mallar.

– Den nya Simple POP gör det möjligt för detaljhandlare att producera marknadsföringsmaterial internt. Det är utformat för att förenkla produktionen av iögonfallande dekorationer, säger Danna Drion, på Mimaki.
– Fördelarna är kortare produktionstid, ökad flexibilitet i design och förbättrad arbetseffektivitet.

Det enda kravet är dock att butikerna använder programmet i kombination med någon av tillverkarens UV-bläckstråldeskrivare med skärfunktion; UCVJ150 och UCJV300.