H&M skapar upplevelseköp

H&M skapar upplevelseköp

Publicerad
2018-09-27
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

H&M skapade tillsammans med Microsoft, Ombori och Visual Art en interaktiv spegel till flaggskeppsbutiken på Time Square i New York, skriver Microsoft News. Den interaktiva spegeln tar en bild på den modeintresserade kunden, som sedan får se sig själv på omslaget till ett livsstilsmagasin, en bild som kan delas online.

– Med den interaktiva spegeln vill vi visa på nya möjligheter för röstassistenter och inspirera hur man på ett kreativt, modernt och roligt sätt kan interagera med sina kunder, säger Linda Pimmeshofer, business developer på Microsoft.

QR-koder
Spegeln fungerar som en brygga mellan den fysiska butiken och onlinebutiken genom QR-koder, där användarna får med sig en shoppinglista, bilderna samt tillgängliga rabatter och erbjudanden.
Hela 86% av de som har testat att få sin bild på den interaktiva spegeln har skannat QR-koden och ett hundratal nya prenumeranter till nyhetsbrevet har tillkommit, genom just spegeln.

– Vi på H&M jobbar kontinuerligt med innovation för att förbättra kundupplevelsen och i detta fall samarbetade vi med Microsoft, för att utveckla en fantastisk spegel med röstigenkänning, säger Daniel Kulle, tidigare Nordamerikachef på H&M.