En tjugoåring

En tjugoåring

Publicerad
2018-06-25
Skribent
Redaktionen

Då var det dags för födelsedagskalaset för den före detta tonåringen, som i år fyller 20 år; New Wave Profile. Ett firande utan dess like. Alla 66 medlemmar firade samtidigt och det blev ett nationellt kalas.

Föreläsning på Topline.

Precis som Camilla Fjordland, konceptansvarig på New Wave Profile, berättade på kickoffen i Jönköping den 15 januari, skickades inbjudningar i den form man kan bäst; produktmedia. En svart T-shirt tillsammans med ett inbjudningskort, i en lyxig förpackning.

Givetvis var alla butiker fullmatade med attraktiva erbjudanden och tävlingar med vinster som; Kooduu högtalare från Toppoint, champagneskål från Orrefors Jernverk och Carat kristallskål från Orrefors.
Bland erbjudandena som presenterades fanns bl a kraftigt rabatterade priser på skjortor och blazers från J. Harvest and Frost, snygga T-shirts i en mängd olika kulörer, strandstolar från Lord Nelson och väskor från Grizzly.

Z-profil.

Ett axplock från kalasen
Alpist Reklam strax utanför Jönköping, som nyligen flyttade in i nya lokaler på industriområdet Hedentorp vid Jönköpings flygplats, är man nöjda med alla trevliga samtal med kunder och all den goda tårta som bjöds.

– Vi hade ett femtiotal anmälda, men det har faktiskt kommit fler än så, berättar Peter Christensson, som driver Alpist Reklam.

Alpist Reklam.

Bland alla erbjudanden och champagne fick besökarna även ta rundturer i produktionshallarna i Alpist Reklams fräscha lokaler.

– Vår profilsida är ju rätt välkänd sedan tidigare, men vår print- och skyltavdelning har väckt intresse när de sett vad vi har.

Personalen på Olympus AB, med butiker i Göteborg, Uddevalla och Jönköping, hade laddat för kalaset i flera dagar och det lönade sig.

– Tårtkalaset resulterade i flera fina kundaffärer och många nöjda kunder, säger Linda Rosberg, VD på Olympus AB.

De anställda på Myskin

Med grillar och en kock utanför lokalerna i Sandared, var Topline Profile AB redo för det 70-talet inbjudna gästerna. Innan hade man även haft en kortare föreläsning om vikten av att fira och hur produktmedia förstärker.

– Det var riktigt lyckat för oss. Vi hade bjudit in 70 gäster och alla, förutom 2 stycken, kom. Jag måste säga att det var riktigt bra, säger Anna Hellsten, VD på Topline.
– Vi på Topline firade 30 år som företag och 20 år med New Wave Profile, så vi hade en magiker som underhöll och minglade med gästerna.

Magiker på Topline.

Hos Påhlsons Daylight var det fullt tryck hela dagen, på alla tre orter; Bromma, Nyköping och Katrineholm.

– Vi var väldigt nöjda med dagen och gästerna var också nöjda och belåtna. Det gick åt mycket tårta, säger Mia Gelotte, sälj- och affärsutvecklare på Påhlsons Daylight.

Kreativitet med halstabletter hos Påhlsons Dayligt.

Alla gäster blev givetvis tilldelade en goodiebag, innehållandes profilerade giveaways från flertalet leverantörer. Många gäster har även uttryckt att de hört radioreklamen och blivit inspirerade att dyka upp, tack vare den.

Grillerskan hos Topline.

I sociala medier går det att hitta bilder under flertalet hashtag; #nwp20years, #BeYourBrand och #NewWaveProfile.

Som nyhet har Orrefors Jernverk en champagnesabel, något som används av många av företagen, för att dekapitera champagneflaskor. Kolla länken nedan för att se när Arena Reklam inviger dagen, genom att sabrera en flaska champagne.
https://www.instagram.com/p/BhdxUbcgwKB/?igref=ogexp&utm_source=fb_www_attr

 

 

Text – Elmer Törnquist