Digitalresebyrå för mindre företag

Digitalresebyrå för mindre företag

Publicerad
2018-06-12
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Det är en stressfaktor att ta det första steget mot digitaliseringsresan, speciellt för det mindre företaget. Därför lanserade Canon i början av november 2017 en B2B-kampanj med att starta en digitaliseringsresebyrå för sina kunder, allt för att bistå med planering och guidning för företagens digitala resa.
Små och medelstora bolag, som är målgruppen, upplever osäkerhet och känner inte till vilka processer som kan digitaliseras inom företaget.

– Digitalisering är ordet på mångas läppar, men det finns samtidigt en stor digital ångest hos många, säger Susanne Holmgren, Field Marketing Manager B2B på Canon.
– Med den här kampanjen vill vi nå just de som känner osäkerhet och inte vet i vilken ände de ska börja sitt företags digitalisering.

Enligt rapporten Sverige Digitaliserar 2016 vet 70% av svenska små och medelstora bolag att de måste göra något kring digitalisering, men endast 17% vet vad de ska göra.

– Alla resor är processer. För många är startsträckan lång innan man vet vart och hur länge resan ska ske. Vi har gemensamt med våra kunder gjort många digitaliseringsresor, både korta och långa, säger Susanne Holmgren.