Dryck blir glass i ny Tetra Pak

Dryck blir glass i ny Tetra Pak

Publicerad
2018-01-22
Skribent
Redaktionen

Den sista oktober presenterade Tetra Pak sitt senaste förpackningskoncept; Tetra Fino Aseptic 100 Ultra MiM. Enligt pressmeddelandet ger det nya konceptet producenter av exempelvis mejeriprodukter, möjligheten att förpacka mjölk och sedan marknadsföra det som glass.
Genom de speciella egenskaperna förpackningen har, kan företag producera, förpacka och distribuera drycker i rumstemperatur. Sedan kan drycken djupfrysas i butik eller hos kunden, för att bli olika typer av glass eller andra frysta produkter.

– Vi introducerade de nya produkterna för våra distributörer i början av september och responsen var extremt positiv, då produkterna tillgodoser behoven hos både föräldrar och barn, säger Wang Jin Ping, chef för glassprodukter på Want Want Group.
– Föräldrarna kan vara säkra på att näringsvärdena behålls från den ursprungliga drycken och att inga konserveringsmedel är tillsatta. Barnen kommer gilla de frysta läckerheterna, då de är både roliga och välsmakande.

Want Want är det kinesiska livsmedelsföretaget som först fick chansen att testa Tetra Fina Aseptic 100 Ultra MiM, som kommer bli tillgänglig för Tetra Paks kunder i Europa, Mellanöstern och Asien från och med 2018.